بهترین نکات حیاتی برای داشتن کسب و کار موفق –قسمت اول

بهترین نکات حیاتی برای داشتن کسب و کار موفق –قسمت اول

بهترین نکات حیاتی برای داشتن کسب و کار موفق –قسمت اول

تصمیم دارید که کسب‌وکار موفقی داشته باشید ولی باید بدانید تنها داشتن احساس شور و شوق برای کسب‌وکار کافی نیست. در این مقاله تعدادی از کارهای کلیدی برای شروع کسب‌وکار موفق آورده شده است: صرف‌نظر از اینکه کار پزشکی، حقوقی، مربیگری یا مشاوره می‌کنید حتی مهم نیست در چه کشوری زندگی می‌کنید لازم است بعضی اقدامات اساسی را برای کسب موفقیت انجام دهید: یکی از وظایف مهم برای انجام این کار، کشف فرصت‌های جدید متناسب با ایده کسب‌وکارتان است . بررسی کنید ایده‌تان می‌تواند به یک مدل کسب‌وکار موفق تبدیل شود ؟ چه بازاری برای محصولاتتان است؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ کجا هستند و چه می‌خواهند و چه نیازی دارند؟ موارد زیر در پیدا کردن پاسخ کمک می‌کنند.

فرصت‌های بازار را پیدا کنید

تحقیقات بازار انجام دهید

چه بازاری مناسب محصولات شما هستند؟ درصورتی‌که چشم‌انداز واضحی نداشته باشید، پاسخ دادن به این سؤال آسان نیست. چرا مردم باید از محصولات شما استفاده کنند؟ چه مزیتی دارید؟گاهی اوقات فرصت‌ها خود را نشان نمی‌دهند و در برخی موارد مجبور هستید آن‌ها را دنبال کنید. تحقیقات بازار نباید چندان سخت باشد. البته چندین منبع رایگان وجود دارد که می‌توانید اطلاعات لازم را به دست آوردید. منابعی چون دولت، اتاق بازرگانی، کتابخانه، اینترنت و دانشگاه‌ها می‌توانند اطلاعات کسب‌وکار باارزشی را ارائه دهند.

نظرسنجی را اجرا کنید

آیا مایل هستید بدانید که خدماتتان در منطقه فروش، طرفدار دارد؟ مردم مشتاق هستند آن را بخرند یا خیر؟ بهتر است مستقیم از آن‌ها بپرسید. از گروه‌های پرسش و نظرسنجی استفاده کنید. این کار را هم می‌توانید با استفاده از کاغذ و خودکار و به‌طور سنتی استفاده کنید و سؤالات را در قالب پرسشنامه آماده کنید. البته در عصر اینترنت این کار، کمتر کارآمد است. راه دیگر، استفاده از پرسشنامه‌های آنلاین است. به‌عنوان‌مثال شرکت فیس‌بوک از رأی‌گیری‌ها و نظرسنجی‌ها به شکل پرسشنامه آنلاین استفاده می‌کند. هم‌چنین این روش راه عالی برای به دست آوردن بینش مشتری، ایده‌های آزمون، خلاقیت و درک مخاطبان است. قطعاً محصولاتی به فروش می‌رود که موردتقاضا باشند. تقاضا به نیاز بازار به محصول/ خدمات توجه دارد.

فرهنگ منطقه فروش محصولتان را مطالعه کنید

فرصت‌های مکان‌های مختلف باهم متفاوت هستند. یکی از عوامل دخیل، فرهنگ‌ها هستند. فرهنگ هر منطقه بر شرایط خرید آن منطقه تأثیر گذر است. فرهنگ یک منطقه مشخص می‌کند چه کالایی به فروش رود و افراد از چه مجموعه خدماتی می‌خواهند استفاده کنند.

مزیت‌های بازارهای ناامن را پیدا کنید

گاهی اوقات تقاضا وجود دارد ولی عرضه نیست. این بدین معنی است که افراد یک منطقه جغرافیایی، نیاز به چیزهایی دارند که تهیه نمی‌شود. به‌طور مثال در مناطق پرجمعیت شهرهای بزرگ ، افرادی را بیابید که به آن منطقه مهاجرت کردند و بومی آن منطقه نیستند. قطعاً این افراد با خود فرهنگ منطقه قبلی را آوردند و کالاهای خاص خود را نیازارند، پس می‌توان نتیجه گرفت می‌توان کسب‌وکارهایی را سازمان‌دهی کرد که بتواند نیازهای این جامعه هدف را برآورده کرد یا یک منطقه مد محور را تصور کنید که افراد ساکنان منطقه ، می‌خواهند حق بیمه‌ای را برای لباس مارک‌دار خود پرداخت کنند اما هیچ فروشنده‌ای با این شرایط لباس‌های مارک‌دار را نمی‌فروشد. متوجه شدید چه فرصت‌های ریزودرشتی برای راه‌اندازی کسب‌وکار وجود دارد.